Jan Emil Młynarski (solo), Ken Vandermark & Paal Nilssen-Love (duo)

Jan Emil Młynarski (solo), Ken Vandermark & Paal Nilssen-Love (duo)

10 czerwca zapraszamy na mocne uderzenie. Podczas wspólnego wieczoru wystąpią Jan Emil Młynarski solo oraz Ken Vandermark i Paal Nilssen- Love w duecie. Muzycy od wielu lat są na wysokich obrotach, nieustannie koncertując i wydając nowe płyty. Bilety już w sprzedaży. Liczba miejsc ograniczona!

Jan Emil Młynarski

JAN EMIL MŁYNARSKI (ur. 1979) – perkusista, producent, wokalista, radiowiec. Obecny na scenie od 1997. Laureat Fryderyków 2018. Absolwent szkoły Drummers Collective w Nowym Jorku.

 
Pochodzi z rodziny o muzycznych tradycjach. Współpracował z wieloma artystami sceny elektronicznej, popowej i jazzowej. Jako perkusista sesyjny grał m.in. z Wojtkiem Pilichowskim, Kayah, Skalpel, Oszibarack, Nervy. Był członkiem orkiestry wykonującej „Concerto for band and orchestra” Jona Lorda (Deep Purple) z kompozytorem we własnej osobie na organach Hammonda. Współpracuje z warszawskimi teatrami, m.in. Studio Buffo („I Love You, You’re Perfect, Now Change”, reż. David Foulkes, 2010 – kierownik muzyczny), Teatr Powszechny („Kamień i popioły”, reż. Artur Urbański, 2011 – kompozytor muzyki oraz kierownik muzyczny), Teatr Dramatyczny („Widok z mostu”, autorstwa Arthura Millera, reż. Agnieszka Glińska, 2019 – kompozytor muzyki oraz instrumentalista), Teatr Polonia („Cwaniary”, reż. Agnieszka Glińska – kierownik muzyczny).

 
Od 2009 roku lider własnych przedsięwzięć muzycznych na polu muzyki niezależnej, eksperymentalnej i jazzu. Założył grupę Warszawskie Combo Taneczne, w której gra na bandżoli i śpiewa tradycyjne warszawskie piosenki. Razem z wirtuozem fortepianu Marcinem Maseckim prowadzi Jazz Band Młynarski-Masecki, w którym śpiewa przedwojenny repertuar taneczny autorstwa mistrzów polskiej piosenki (m.in. Henryk Wars. Szmul Ferszko, Artur Gold). Koncertuje z Jerzym Maksymiukiem i Januszem Olejniczakiem (m.in. Teatr Wielki-Opera Narodowa, Teatro Massimo w Palermo czy Carnegie Hall w Nowym Jorku). Od 2018 roku prowadzi autorski program muzyczny w radio, poświęcony polskiej muzyce rozrywkowej do roku 1949. W 2010 roku nagrał płytę „Młynarski Plays Młynarski”, poświęconą twórczości swego ojca – Wojciecha Młynarskiego (1941-2017), który był jednym z najważniejszych autorów tekstów piosenek w Polsce w XX wieku. Fascynuje się muzyką Afryki oraz polskiej wsi regionu Mazowsza Południowego oraz Podhala, co słychać w twórczości trio Polonka, które tworzy z Piotrem Zabrodzkim – pozytyw organowy i Michałem Górczyńskim – klarnet kontrabasowy. Współpracuje z wybitnymi instrumentalistami swojego pokolenia.

 
Recital solowy Młynarskiego jest syntezą jego muzycznych zainteresowań i poszukiwań, w których łączy inspiracje eksperymentalną muzyką elektroniczną z akustycznym zestawem perkusyjnym.

rsztaty, prezentacje, wykłady i wystawy związane z instrumentami i eksperymentami dźwiękowymi.

 


Ken Vandermark & Paal Nilssen-Love 

Ken Vandermark – saksofon tenorowy i klarnet
Paal Nilssen-Love  – perkusja i instrumenty perkusyjne

 
Duet Paal Nilssen-Love i Ken Vandermark pracuje razem w przyspieszonym tempie od 2002 roku i od tego czasu wydał siedem albumów z wyjątkową i szeroką muzyką improwizowaną. Choć obaj pracowali w wielu uznanych przez krytykę grupach – od Peter Brötzmann Chicago Tentet, Lean Left (z Terrie Hessels i Andy Moor z The Ex) po Double Tandem (z holenderskim saksofonistą, Abem Baarsem) – od kilkunastu lat wciąż wracają do swojego duetu, ponieważ pozostaje on kluczowy dla ich twórczości.
 
Nilssen-Love i Vandermark rozpoczęli współpracę, gdy nagrali swój pierwszy album, Dual Pleasure, dla wytwórni Smalltown Supersound. Niedługo potem zagrali swój pierwszy koncert na Molde International Jazz Festival. Od tego czasu co roku występują na arenie międzynarodowej – w Europie, Ameryce Północnej i Japonii. Ich podejście do kontekstu duetu jest dzikie w swojej intensywności, łącząc ekstremalną prędkość rytmiczną z formalną dekonstrukcją i ponownym montażem, oraz swobodą korzystania z każdego gatunku w dowolnym czasie. Pod wieloma względami Nilssen-Love i Vandermark są bardziej otwarci w tym ustawieniu niż w jakiejkolwiek innej sytuacji, w której grają, tworząc unikalne podejście do muzyki improwizowanej, które jest porywające zarówno dla swoich pomysłów, jak i wykonania.
 
We wrześniu 2015 roku ich duet uderzył w drogę w Stanach Zjednoczonych, występując na Środkowym Zachodzie i na Zachodnim Wybrzeżu, aby uczcić wydanie swojego ósmego albumu, zatytułowanego, The Lions Have Eaten One of the Guards (Audiographic Records), nagranego na żywo podczas blistrowego występu w Antwerpii, podczas ich europejskiej trasy w październiku, 2013 roku. Od tego czasu Nilssen-Love i Vandermark regularnie koncertowali na całym świecie, ostatnio w Brazylii podczas czerwca 2019 roku. Ostatni album duetu, Screen Off, został okrzyknięty koncepcyjnym przełomem dla zespołu. Zanim wybuchła pandemia, zrobili obszerną trasę po Japonii z wieloma legendami jako gośćmi. W pewnym momencie zostanie to wydane w formie box setu. W związku z tą japońską trasą wyprodukowali również CD AMR, który jest nagraniem na żywo z Geneve w 2019 roku.