Odsłona 5

Hieros Gamos łączy elementy teatru, tańca, muzyki, cyrku (ewolucje na kole Cyr) i filmu. Rzecz traktuje o kryzysowej sytuacji Ziemi i Ziemian (ekologicznej i nie tylko: globalny kryzys gospodarczy, kryzys klimatyczny, szóste masowe wymieranie gatunków, nadużycia medycyny przemysłowej, zagrożenia GMO, NWO, RFID, przejęcie rynku nasion przez koncerny, bezprecedensowy wzrost: długu publicznego, bezrobocia wśród młodych, wykluczenia społecznego, cen żywności, liczby umierających z głodu i głodujących itd.) oraz o ludzkiej przemianie świadomości mogącej być na tę sytuację remedium. I co się z tym wiąże – możliwością nastania Nowej Cywilizacji.
Głównym przesłaniem sztuki jest transformacja świadomości, gdyż to jedynie ona jest gwarantem wyjścia z koleiny bezsilności i odzyskania suwerenności.

Hieros Gamos (gr.) oznacza Święte Gody, Święte Zaślubiny, misterium mitycznych zaślubin bóstw Nieba i Ziemi, np. Ozyrysa i Izydy, animusa i animy. Owe Zaślubiny są też metaforą zharmonizowania wewnętrznych sił życiowych jednostki. Gdy człowiek równoważy w sobie pierwiastek męski i żeński, wkracza w uniwersalny androginizm, otwierając tym samym bramę do głębszych pokładów samoświadomości. Mimo iż w języku polskim posiadamy odpowiednik tego pojęcia (jest nim hierogamia), dla potrzeb sztuki zachowałem oryginalne greckie nazewnictwo.

Samo słowo „misterium”, którego używam do zdefiniowania gatunku sztuki, współcześnie używane jest na określenie tajemnicy. Jednakże łaciński przekład mysteria, myein, myeis daje: initia, initiare, initiatio i niesie znaczenie inicjacji.
Misteria starożytne (dionizyjskie, Eleusis i inne) były ceremoniami inicjacyjnymi, w których biorący w nich udział doświadczał zmiany swojej relacji z Bogiem czy Boginią, doznawał przemiany świadomości – osiągał nowy stan umysłu przeniknięty poczuciem świętości. Podstawową ideą w misteryjnych rytuałach inicjacyjnych jest sąsiedztwo śmierci i duchowego odrodzenia, umierania i zmartwychwstania.

Misteryjne wtajemniczenia właściwe dla religii politeistycznych porównać można do pielgrzymek w systemie chrześcijańskim; przykładem mogą tu być pielgrzymki do Santiago de Compostela.

…………………………………

OSOBY (występujące w tej odsłonie)

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH – wieszcz, rapsod, bard. Charyzmatyczny, pełen natchnienia, ognia, bohaterstwa, dążenia, żarliwości. Długi, aksamitny płaszcz koloru indygo, cały pokryty złotymi gwiazdkami; na plecach wyhaftowana złota lira. Pełen czci dla swego Nauczyciela.

AQUARIUS HELIOPOLIS [1] – alchemik, mag, położnik ducha. Mentor, Nauczyciel Męczysława Mięsoducha. Długi do kostek, poszerzany u dołu fioletowy płaszcz z miękkiego, mieniącego się, przetykanego złotą nicią materiału. Na piersiach – słońce (jak u Trzech Króli), na plecach reprezentacja egipskiego oka Horusa [2], w ręku kaduceusz [3]. Ucieleśnienie prostoty.

ŚMIERĆ – kobieta z kosą, ubrana w białą długą pelerynę, piersi obnażone, ucharakteryzowana jak śmierć z reprezentacji Les Danses Macabres. Ogólne wrażenie świeżości, młodości i piękna. (Zainspirować się można trzynastym arkanem tarota marsylskiego jak i dziełem H i B. Utzinger: Itinéraires des Danses Macabres, page 80. Bad Mergentheim, Chapelle St. Michel) 

JOANNA D’ARC – ucharakteryzowana, jakby wyszła prosto z filmu Dreyera.

LOBOTOMIASZ MOLOCHOW – Wielki Inkwizytor, król światowego karnawału. Lewa ręka amputowana, zakończona protezą, jak u kapitana Hook’a, lecz zamiast haka – około 50 cm pastorał (zwany przez karnawałowych fanów „pogrzebaczem niewiary”). Wąsik à la Chaplin, przycięty dokładnie w połowie, złoty sygnet. Oczy przykrywa maska z fallicznym nosem i pokaźnymi, czarnymi brwiami. Na jednym uchu granat, ma drugim gołąbek. Twarz z podwójnym dnem, cokolwiek to znaczy. Podwójny rząd zębów, jak u rekina. Prawa ręka odziana w białą rękawiczkę. Ubrany w pełen przepychu ornat, spod którego wyziera wojskowy mundur. Na ornacie, tam gdzie zazwyczaj jest na to miejsce na mundurze: pokaźny prostokąt baretek oraz ordery. Na głowie infuła dwa razy większa, niż standardowa, na niej – obraz wieży Babel (Brueghela). W centrum infuły – okrągłe lusterko. Na kolanach – tornister, w tornistrze naboje. Wiek – około sto siedemdziesiąt lat.

Porusza się z wdziękiem automatu. Przemieszcza się wyłącznie na inwalidzkim wózku, jego osobistym: rydwan-mobile, który zamiast tylnych kół ma wmontowany – pełniący ich rolę – globus, zamiast przednich – walec drogowy. Ruch pojazdu jest dokładnie zsynchronizowany z nagraniem łoskotu gąsienic jadącego czołgu, który słychać w głośnikach na widowni.

Ludzie Bezdomni – przyodziani w odpowiadające ich byłym zawodom czy funkcjom społecznym ubrania, nieco sfatygowane.

OGNISTY PTAK – Indianka. Pełna szlachetności i godności w postawie, ubrana jak na obrazach Night Messenger czy Keepers of the sky Charlesa Frizzella.

PRIMUM NON NOCERE – lekarka. Wystający z kieszeni kitla, zwinięty stetoskop.

GIORDANO BENVENUTO – naukowiec-mistyk, specjalista od wolnej energii. Syntetyzuje wiele dziedzin: fizyka, filozofia, alchemia, biologia, archeologia, historia, astrologia i inne.

PINA TUBO [4] – zakonnica (pseudonim klasztorny znanej śpiewaczki kabaretowej Tiny Pubo). Ogromny kornet na głowie. Ubrana u góry jak siostra zakonna, od pasa w dół zaś, jak dziewczyna z kabaretu: stringi, kabaretki i szpilki.

KRAK A TAU [5] – ksiądz (miano kościelne, jakim się posługuje od chwili przyjęcia święceń kapłańskich były hodowca byków: Track a Cow). Sutanna, intensywnie czerwone buty. Paznokcie – czerwony manicure. Na plecach napis: KSIĄDZ  (tak jak u policjantów).

MILAGRO A JAR [6] – proaktywna prostytutka (w jej żyłach płynie królewska krew, jej przodkiem był nie kto inny, tylko sam Raja Mila Gor). Dojrzała kobieta przy kości, ucharakteryzowana, jak dziewczyny z ulicy St. Denis, przerysowany makijaż.

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD – terapeuta holistyczny, gej. Wysoki, przystojny, ubrany i ostrzyżony trendy, markowe okulary, kilkudniowy zarost.

NIP PESELKOPF – wojskowy. Mundur, bez czapki.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ – żelazny kacerz, dysydent oficjalnej wersji rzeczywistości. Nieprzewidywalny, może głupi, może szalony, może świadomie szalony – nie wiadomo. Powiada o sobie, że posiada dyplom z Oświecenia, że obronił doktorat z nicości i że jest ograniczony jak prędkość światła. Ubiór – z tyłu spodnie i bluza w kolorowe romby, jak u arlekina; z przodu – jasne tło tkaniny pokrywają złociste pięcioramienne gwiazdy wielkości dłoni. Na głowie – kukla (błazeńska czapka z dzwoneczkami). Gdy rozkłada ręce i staje w rozkroku, ubiór wraz z czapką tworzą wielką pięcioramienną gwiazdę. Spodnie podtrzymywane przez wirtualne szelki. Czasami klaszcze jedną ręką.

PATROL – para policjantów (kobieta i mężczyzna – Wanesa i Kewin). Ubrani na czarno zgodnie z profesją. Na plecach napis: POLICJA.

DUCH HIPOKRATESA – ucharakteryzowany tak, jak go przedstawiają rzeźby z czasów mu współczesnych. Ubrany zgodnie z tym, co wiadomo o sposobie ubierania historycznej postaci Hipokratesa i w dodatkowy atrybut świadczący o tym, że mamy do czynienia z duchem.

 GRUPA BALETOWO-TANECZNA – 20 lub więcej osób

BONZAI PEOPLE – grupa szesnastu osób, równa ilość mężczyzn i kobiet. Ubrani zwyczajnie, różne zawody. Połowa z nich ma koronę cierniową i kod kreskowy na czole, druga połowa: drogowy znak zakazu wjazdu zamiast twarzy. Kod jest zespolony z koroną w ten sposób, że po nałożeniu na głowę przylega on do czoła.

DOLLY BOYS – grupa czterech klonów, mac-ludzie, paliwo biologiczne do ekonomicznego wzrostu, reprezentanci następnego szczebla rozboju ludzkości: etapu człowieka-Dolly. Wyglądają tak samo, ubrani identycznie, ostrzyżeni na krótkiego jeżyka, ciemne garnitury, białe koszule, czerwone krawaty, w ręku małe, kanciaste walizeczki, korona cierniowa i kod kreskowy na czole. Ewentualnie – by znieść wszelkie cechy indywidualne – twarze mogą być obleczone cienkim tworzywem skóropodobnym. Jędrni, krzepcy i bojowi.

MASA KRYTYCZNA – (grani przez Bonzai People i Dolly Boys). W pierwszym wejściu przemieszczają się przez scenę od lewej do prawej jak spirala (galaktyka), uformowana tak, by jej spiralność była możliwa do zaobserwowania przez widza: głowy tworzą rodzaj równi pochyłej, nachylonej w kierunku widowni. Ubrani w czapeczki i pasiaki, tak jak więźniowie obozów koncentracyjnych, lecz te paski na ich ubiorach są w istocie kodem kreskowym. Ten detal nie może pozostawiać wątpliwości dla widza. Część grupy musi mieć przygotowanie taneczne, podobne do rosyjskich czy ukraińskich zespołów wykonujących prysiudy.

W scenach, w których to możliwe niosą razem duży transparent: Jesteśmy 99%.

……………………………………..

ZESPÓŁ MUZYCZNY. Fortepian, kontrabas, wiolonczela, skrzypce. Ubrani w brokatowe, uwspółcześnione królewskie szaty, kreacje najwyższego lotu. Fryzury i elementy ubioru zawierają odniesienia do sposobu ubierania się przybyszy z innych planet (można się inspirować filmami SF).

…………………………………………………………………

[1] Heliopolis – potężny ośrodek rozwoju duchowego w starożytnym Egipcie.

[2] Horus – bóg egipski z głową sokoła, syn Ozyrysa i Izydy, często reprezentowany przez oko Horusa. Przedstawia się go jako tego, który czuwa nad równowagą między antagonistycznymi mocami i pomaga triumfować siłom światła.

[3] Kaduceusz – laska zwieńczona skrzydłami, wokół której zawijają się przeciwstawnie dwa węże, symbol profesji lekarskiej. Kaduceusz reprezentuje równowagę między przeciwstawnymi tendencjami wokół osi świata. Dlatego też uważa się go również za symbol pokoju.

W hinduskim Tantryzmie dwa splecione węże symbolizują wędrówkę Kundalini przez dwie poboczne nadi: Ida i Pingala, skręcone wokół głównej osi energetycznej: Sushumna.

Wąż pojawia się też na tronach papieży, faraonów, królów i królowych, w szamańskich totemach i jest jednym z najważniejszych archetypów ludzkiej Duszy.

[4] Pinatubo – czynny wulkan na Filipinach. Erupcja w 1991 roku spowodowała śmierć około 800 osób.

Pubo zaś jest przedrostkiem wywodzącym się z łacińskiego słowa pubis – okolica łonowa.

[5] Krakatau – wyspa znajdująca się w Indonezji; aktywny wulkan. W 1883 roku miała miejsce jedna z największych erupcji wulkanu (i katastrof żywiołowych w ogóle) w dziejach ludzkości. W wyniku erupcji zginęło około 40 000 ludzi.

Tau – grecka litera, której forma przypomina krzyż. Krak a Tau można odczytać jako Krak od Krzyża lub też Krak z Krzyża (taką dawniej pisownią się posługiwano, by określić miejsce pochodzenia danej osoby  przykładem: Tomasz a Kempis = Tomasz z Kempis). Track a Cow (ang.) – ścigać, osaczyć krowę.

[6] Milagro (hiszp.) – cud; a jar (ang.) – słój, dzban. La jarre (fr.) – gliniany dzban; ajar pisane razem (ang.) – rozchylony, półrozwarty. Z kolei w języku polskim jar (z tureckiego – przepaść, rozpadlina) oznacza dolinę i może przywodzić na myśl wyżłobiony w Ziemi kielich – symbol kobiecości.  W staropolskim słowem jar określano też wiosnę. Tak więc MILAGRO A JAR można odczytać jako: Cud z Jaru, Cud Kobiecości ale też: Rozchylony Wiosenny Cud. Skądinąd JAR czytane na wspak daje: RAJ.

……………………………………………………………………………

Na ekranie nad sceną zdjęcie Lobotomiasza. Wchodzi Bytowicz; popychając swój wózeczek, podchodzi do kontenera, otwiera i szpera w nim, to kijem, to rękami, (pokazuje to na ekranie kamera – zdjęcie Lobotomiasza płynnie znika na tę chwilę) wyjmuje gazety, puszki po piwie, resztki jedzenia, duży, sztuczny kwiat, rodzaj margerytki), książkę Erazma: „Pochwała głupoty”. Wertuje ją pobieżnie i wsadza do kieszeni, resztę zapakowuje na wózek, podjeżdża do swego domu-kartonu, siada, coś podjada ze znalezionych rzeczy. Do grupy zbliża się – nieco się wahając – Krak a Tau.

Aż do odsłony siódmej pojawia się na widowni duch Hipokratesa. A to przechodzi przez widownię, a to siada przez chwilę na wolnych miejscach (jeśli są), a to stoi gdzieś przypatrując się grze na scenie.

MILAGRO A JAR życzliwie

A ty księżulku, co tutaj? Nie przychodzisz nas chyba łamać waszym kazuistycznym kołem?

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ tubalnie

Przyjmijmy wszystkich! Bóg rozpozna swoich! [1]

MILAGRO A JAR

Chodź, chodź! Tu i tak nikt niczego nie da sobie wdoktrynić. (Krak a Tau przyłącza się do grupy) Zawsze chciałam się dowiedzieć czegoś więcej o tym waszym Ojcu, który spłodził chmarę nieudaczników i tylko jednego Doskonałego. Może miał lichą spermę? (śmieje się rubasznie) Skąd się tu wziąłeś? Pedofilia?

KRAK A TAU komentuje replikę grymasem

Kongregacja Doktryny Wiary.

MILAGRO A JAR

Co takiego?

KRAK A TAU

Inkwizycja.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Kongregacja Doktryny Wiary to nowa nazwa dla Inkwizycji – taki myk, żeby lepiej brzmiało i chrustem nie waniało.

KRAK A TAU

Kongregacja wszczęła wobec mnie śledztwo, ponieważ zacząłem z ambony czytać Kurs Cudów a także mówić o sztuce hinduskiej tantry. Po upokarzającym przesłuchaniu w Rzymie, zabroniono mi wykonywania zawodu.

MILAGRO A JAR z niedowierzaniem

Inkwizycja?! To czarcie nasienie jeszcze istnieje?!

KRAK A TAU

Nie tylko istnieje, ale też jest najważniejszym i najpotężniejszym departamentem Kurii – jej głosów wysłuchuje się zawsze w pierwszej kolejności.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ wesoło

Jakiej tam Kurii! – Epikurii! Już oni sobie krzywdy nie dadzą zrobić! (podjadając) Podobno nocami mury watykańskiego garnizonu pokrywają się graffiti, przedstawiającymi ogromne, grobowe stele z napisem: „Pozwólcie zmarłym grzebać zmarłych”. Co ciekawe – nie wiadomo skąd i jak się pojawiają. Zupełnie jak kręgi zbożowe na polach. Prawdziwy dopust boży dla Szwajcarów.

KRAK A TAU

Święte Oficjum zmieniło nazwę, lecz… będąca u jego podstaw ideologia niestety przetrwała. Nie uległy też zmianie metody: śledzenie duchowych, zachęcanie do denuncjowania odstępców od oficjalnej ortodoksji, anonimowe oskarżenia, narzucanie milczenia, żądania odwoływania poglądów i tak dalej.

GIORDANO BENVENUTO

Inkwizycja zawsze była i jest obecna, zmienia tylko formę. Z religijnej przekształciła się w terror rewolucji francuskiej, potem rosyjskiej, następnie w nazizm, maccartyzm, inkwizycję polityczną reżimów totalitarnych, czystki etniczne końca dwudziestego wieku, wszelkie prześladowania, cenzury, wykluczenia, ostracyzmy czy robiące dziś furorę posądzanie o przynależność do teorii spiskowych.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Dzisiaj stała się inkwizycją mediów, które asfaltują nas jednomyślnością. Kontestatorzy nie są już paleni na stosach, lecz rzucani widzom na pożarcie na arenie środków masowego przekazu.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ 

Asfalt! Asfalt, über alles!

OGNISTY PTAK

Inkwizycja i polowania na czarownice żyją w każdym z nas. To strach człowieka bojącego się Wielkiego Ducha.

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

Nie tak dawno głośna była sprawa Jacques’a Gaillota, francuskiego biskupa z Evreux. Odwołano go za udzielenie poparcia księdzu, który się ożenił, za aprobowanie prezerwatywy jako środka ochronnego przeciw AIDS, a także za życzliwy stosunek do możliwości błogosławienia homoseksualnych małżeństw.

PRIMUM NON NOCERE

A gdy biskup nie chciał zrezygnować dobrowolnie, Watykan zmusił go do tego. Ponad dwieście tysięcy ludzi wzięło udział w ostatniej, celebrowanej przez niego mszy.

Wchodzi patrol policyjny, z prawej ku lewej. Jednocześnie naprzeciwko i w głębi przejeżdża powoli konfesjonał z obracającym się krucyfiksem-neonówką (bez sygnału).

PINA TUBO

Również arcybiskup Lusaki, Emmanuel Milingo, został ekskomunikowany za wyświęcanie na biskupów żonatych księży.

KRAK A TAU

Z kolei ojca Tissę Balasuriyę ze Sri Lanki ekskomunikowano za opublikowanie tekstu, w którym ośmielił się zasugerować, że w Kościele kobiety mogą mieć status równy mężczyznom.

PINA TUBO

A przecież Bóg jest wszędzie i tak samo obecny z naszych siostrach jak i w naszych braciach.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ cierpko

Nie wiem, czy twój Bóg jest wszędzie, ale krucyfiks na pewno.

NIP PESELKOPF

Kongregacja Doktryny Wiary i Ratzinger w ich Raporcie o Stanie Wiary utrzymywali i utrzymują, że (naśladując Ratzingera mówiącego po polsku): „Odsunięcie kobiet od kapłaństwa jest integralną częścią doktryny katolickiej i nie może ono być ani kwestionowane ani cofnięte”.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Sursum corda! [2]

MILAGRO A JAR

Próchnomyśliciele! Paradują w swych cyrkowych szatkach i sieją równo nierówność.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Wśród przyspawanych do piedestału i pogrążonych w echopraksji wiernych.

NIP PESELKOPF

Ludzkie łaknienie idoli. – To silniejsze, niż narkotykowy głód.

PINA TUBO

Powiedziałabym raczej: głęboko tkwiąca w człowieku autentyczna potrzeba świętości, która znajduje właśnie taki wyraz. Gdzieś, w swej szczerej naiwności ci ludzie sądzą, że w ten sposób zbliżają się do Boga.

KRAK A TAU

Prawda to znana, że im bardziej człowiek zaprzecza swojej własnej świętości, tym gorliwiej szuka jej na zewnątrz – w upatrzonych przez siebie wybrańcach.

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

A im większe zaangażowanie w przedmiot uwielbienia, tym potężniejsza nekroza sumienia.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ deklamując emfatycznie

I mimo, że prawdę owieczka tę zna – w ramiona duszpasterza i tak na oślep gna.

Przez scenę przejeżdża, na drewnianym wózku – ciągniona przez habit w kapturze – Joanna d’Arc.

JOANNA D’ARC wózek zatrzymuje się w połowie drogi, by mogła wygłosić swą kwestię

J’ai bon maître, c’est Notre Seigneur, à qui je m’attends de tout et non à autre. [3]

KRAK A TAU po zniknięciu za kulisami Joanny d’Arc

Odzyskać poczucie utraconej świętości! – Oto najbardziej naglące z wyzwań stojących przed człowiekiem.

……………..

Światło wyłania ZESPÓŁ MUZYCZNY. Śpiewają Ludzie Bezdomni w dowolnej kolejności. Każdy wers można rozdzielić na cztery części i każdą część śpiewa kto inny. Refren wszyscy razem.

Ten ich złoty podział na pasterze i owce, sprowadził cywilizację na manowce.

A wszystko dzięki sprytnej idei, żeś z grzechu poczęty i że tylko Agnus Dei,

wybawić cię może i przynieść ukojenie i jest lekarstwem na twoje cierpienie.

Od chwili, gdy dałeś sobie to wdoktrynić, niewiele dla ciebie Bóg może uczynić.

I mimo, że prawdę owieczka tę zna, w ramiona duszpasterza i tak na oślep gna.

I mimo, że prawdę owieczka tę zna, w ramiona duszpasterza i tak na oślep gna.

Im bardziej zaprzeczasz twej własnej świętości, tym gorliwiej jej szukasz u różnych innych gości,

im większe zaangażowanie w przedmiot twego uwielbienia, tym potężniejsza nekroza sumienia.

Aż staniesz z innymi przyspawany do piedestału, pogrążony w echopraksji i gasnący pomału,

i gdy tak kultywujesz swą mentalność owcy – zacierają w cieniu ręce watykańscy hardkor-owcy.

I mimo, że prawdę owieczka tę zna, w ramiona duszpasterza i tak na oślep gna.

I mimo, że prawdę owieczka tę zna, w ramiona duszpasterza i tak na oślep gna.

ZESPÓŁ MUZYCZNY w półmroku.

………………………..

Patrol salutuje i legitymuje Bytowicza. Ten podaje swój dowód osobisty. Jeden z policjantów bierze dokument, idzie na ubocze i dzwoni, by sprawdzić dane. Drugi żongluje pałkami.

POLICJANT

Sprawdź mi gościa o nazwisku Paździory Otręba Bytowicz, PESEL numer XXX

Po sprawdzeniu oddaje dowód, salutuje i odchodzą.

KRAK A TAU do Piny, wkładając do ust wielkie cygaro

Ubiór siostry odbiega nieco od zakonnej reguły. Czy to jakiś nowy odłam, którego nie miałem okazji poznać? Mój przełożony, ojciec Ubogier Ledźwiedziewitz zawsze twierdził, że ruch odnowy w Kościele przyjdzie od strony kobiet.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ podnosząc z aprobatą kciuk

Czaderskie wdzianko, siostrzyczko!

PINA TUBO śmiejąc się

Nim poczułam powołanie, byłam piosenkarką kabaretową. Pozostało mi upodobanie do tych strojów – przypominają mi scenę, występy, atmosferę… Uwielbiam śpiewać!

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

Pamiętam, że swego czasu w prasie podawano też, że Kongregacja zmusiła amerykańskiego jezuitę Terence’a Sweeneya do przerwania jego badań dotyczących poglądów duchowieństwa na małżeństwa księży i do spalenia całej dokumentacji.

KRAK A TAU

Słyszałem i o tym. Ojciec Sweeney na znak protestu wystąpił potem z zakonu jezuitów.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Po co ptakom klatki?!

NIP PESELKOPF

Lepiej odejść wcześniej z organizacji, niż przedwcześnie ze tego świata – jak ojciec de Mello czy inni niewygodni.

GIORDANO BENVENUTO

Dopiero w 1966 roku Kościół zdjął z indeksu pisma Giordano Bruno, samego zaś filozofa – z tego, co wiem – ciągle nie zrehabilitowano.

KRAK A TAU

I trzeba było czterystu lat, by w 1992 roku przyznał, że Galileusz nie zgrzeszył przeciwko wierze.

PINA TUBO

W 1920 roku – w ramach swoich politycznych rozgrywek – Kościół z właściwym sobie

zakłamaniem zrewidował sprawę spalonej przez kościelną inkwizycję Joanny d’Arc. Dziewczyna po uprzedniej beatyfikacji została kanonizowana. Teraz już nie jest heretyczką, lecz (wykonuje piruet): Świętą Kościoła Katolickiego.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ do Giordano

No właśnie – Indeks! Ta perła w watykańskiej koronie! Wśród autorów zabronionych znalazł się Erazm, Kartezjusz, Paskal, Diderot, Rousseau, Voltaire, Bergson…

GIORDANO BENVENUTO wchodzi w słowo

Watykan nie umieścił tam jednak „Mein Kempf” Hitlera.

KRAK A TAU

Nie zrobił tego, gdyż podpisał z Hitlerem konkordat, który de facto pozwolił temu ostatniemu dojść do władzy i który dzięki ustanowionemu przez Hitlera kirschesteuer zapewnił nieprzerwany dopływ gotówki do Watykańskiego skarbca. Pius XII nigdy też nie potępił obozów koncentracyjnych, ani masowych rzezi.

PINA TUBO

Nie dość, że nie potępił, to przyczynił się walnie do utworzenia faszystowskiego państwa chorwackiego i uprawianego przez nie ludobójstwa. Po wojnie zaś stał się meliną dla uchodzących przed wymiarem sprawiedliwości nazistów. Za sowite „bóg zapłać” organizował im przerzuty do Argentyny, słynne „szczurze ścieżki”.

NIP PESELKOPF

Swój do swego po swoje!

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Wdzięczność! Pamiętajmy o wdzęczności serca, o świętej potrzebie wdzięczności! Watykan jest przecież darowizną Mussoliniego dla Kościoła i Stolica Apostolska zawsze potrafiła okazać darczyńcom swoją wdzięczność. – –

KRAK A TAU

Kazus biskupa Gaillota, ojca Sweeneya, Carmel McEnroy, Matthew Foxa, Charles Currana i tylu innych… Obecnie inicjatywy mające na celu rozluźnienie zacisku imadła ignorancji na szczęście się mnożą i można tu mówić o prawdziwym efekcie lawinowym.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Barad-dûr! – Tak podobno nazywają między sobą Watykan wyklęci.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Od palonych na stosach za swe poglądy heretyków po dzisiejszych dysydentów – jedna i ta sama myśl wędrująca przez epoki, przyoblekająca tylko różne ciała.

KRAK A TAU

Można zabijać ludzi, kneblować prawdę, zakazywać… Lecz nie sposób zgładzić myśli – energia jest niezniszczalna!

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

A im bardziej bezwzględne jest tępienie jakiegoś jej przejawu, tym bardziej dramatyczny jest potem ruch wahadła historii kierunku przeciwnym.

GIORDANO BENVENUTO

Bowiem energia wszechświata dąży zawsze tylko do jednego – do równowagi.

……………………………

KRAK A TAU do Piny, zapalając cygaro

Siostra, podejrzewam, również miała do czynienia z Kongregacją?

PINA TUBO

Podpisałam deklarację popierającą wyświęcanie kobiet na księży, więc Stolica Apostolska mi  podziękowała i usunięto mnie z Instytutu Teologicznego.

MILAGRO A JAR

Stolica Apostolska! Też mi coś! (prycha) Powiedz lepiej: stolica hipokryzji! W imię Boga i miłości przez wieki torturowali i wymordowali miliony niewinnych kobiet, mężczyzn i dzieci! Z błogosławieństwem papieży wypalano kobietom oczy, gwałcono je, piętnowano im piersi gorącym żelazem, a ich mienie grabiono! [4] Wszystkie molestowane seksualnie i poniewierane dzisiaj kobiety to wytwór tej rasistowskiej ideologii!…Kłębowisko mizoginów!

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Przerażony. rzuca się na kolana, wznosi w błagalnej modlitwie dłonie do Lobotomiasza

Nie zabijaj!

GIORDANO BENVENUTO do Milagro

Chyba – że się było jedną z papieskich kurtyzan. Kochanki najwyższych autorytetów moralnych Kościoła żyły w luksusach papiestwa, korzystając z rezydencji, winnic i wszelkiego bogactwa. Cieszyły się też niezwykle wysoką pozycją społeczną.

MILAGRO A JAR

Wiem, wiem: Vannozza dei Cattanei, Giulia Farnese, Masina…

PINA TUBO

Przez całe wieki Kościół dyskryminował kobietę: nie mogła ona występować jako osoba prawna, nie miała prawa do dziedziczenia, jako żona musiała żyć zgodnie z wolą męża. Obowiązujący do 1918 roku kodeks Kościoła katolickiego pozwalał na zmuszanie żony do postów, do bicia i więzienia jej.

MILAGRO A JAR

Ich teologia, to teologia separacji i wykluczenia.

NIP PESELKOPF

W 1589 Watykan ogłosił kontrakt na zgładzenie angielskiej królowej Elżbiety. Ówczesny sekretarz papieża ujął to tak: ”…ten, kto ją wyprowadzi z tego świata w zbożnej intencji służenia Bogu, nie tylko nie popełni grzechu, lecz wręcz policzone mu to będzie za dobry uczynek”.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Nic dziwnego – nie tylko była cieszącą się szacunkiem i niezwykłymi sukcesami monarchinią, ale też za jej rządów nastąpiła gruntowna przemiana w poglądach na możliwości kobiet. Swym panowaniem dała początek najpotężniejszemu w dziejach ruchowi praw człowieka – ruchowi emancypacji kobiet.

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

Kobiety nie były wyłącznym przedmiotem prześladowań protoplastów Kościoła: masowa eksterminacja katarów, eliminacja trubadurów – piewców miłości wielbiących Marię Magdalenę również należały do szerokiego programu wcielania ich ideału miłości bożej.

GIORDANO BENVENUTO

Katarzy – oburzeni zbrodniami i występnym życiem papiestwa – określali je mianem wszetecznicy babilońskiej. Uważali, że Kościół Rzymski: Roma jest dosłownym zaprzeczeniem miłości: Amor.

PINA TUBO

Szacuje się, iż krucjata której celem było wymordowanie Katarów pochłonęła milion istnień ludzkich.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ 

To była tylko mała rozgrzewka dla papieskich chwatów. Rozwinęli skrzydła  w Ameryce. W imię Boga mordowano, wbijano na pale ciężarne, gwałcono kobiety, ucinano ręce, nosy, wargi, piersi.

KRAK A TAU

W 1493 roku bulla papieska uprawomocniła deklarację wojny przeciwko wszystkim narodom w Ameryce Południowej, które odmówiły przyjęcia chrześcijaństwa. Gdy katoliccy misjonarze zawitali do Meksyku, żyło tam około 11 milionów Indian. W ciągu stu lat ich misyjnej posługi zredukowali liczbę Indian z jedenastu do półtora miliona.

MILAGRO A JAR
Po co szukać u innych?! Tysiąc lat temu spacyfikowali przecież także i Słowian! Ogniem i mieczem rugowali przebogatą kulturę słowiańską, gromadząc przy okazji ziemie, bogactwa i ciemiężąc chłopów.
PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ
Dla chłopów – wieczna nędza i od ucisku odpoczynek pozagrobowy, dla kleru – dóbr doczesnych wieczne łowy. 

PRIMUM NON NOCERE zadumana

Pogrom Słowian, wspieranie faszyzmu, Béziers, Montségur, krucjaty, eliminacja katarów, trubadurów, templariuszy, inkwizycja – całe morza rozlanej krwi…

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ świątobliwie i głupkowato

Ale przecież papież przeprosił.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

„Słowa, słowa, słowa, słowa”…[5]

PINA TUBO

To nie tyle kobieta, ile sam pierwiastek żeński był – (podkreśla) i ciągle jest – obiektem

szczególnej troski ojców Kościoła.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ 

Cała wstecz!

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

W cywilizacjach przedchrześcijańskich, takich jak sumeryjska, egipska czy celtycka kobietę szanowano a pierwiastek żeński otaczano czcią.

GIORDANO BENVENUTO

Ten brak równouprawnienia jest hańbą na kartach historii.

MILAGRO A JAR

Nigdy nie zrozumiem tej ludzkiej potrzeby przynależenia do organizacji, filarami której są gwałt, obłuda, zbrodnia, terror i cierpienie. Jak ci tzw. wierni mogą żyć w zgodzie z własnym sumieniem?! Przecież podążając za swoim kapłanem, kroczą w morzu cierpienia i rozlanej przez wieki krwi! A to znaczy, że wyrażają na to zgodę, że popierają te mordy, te gwałty, to cierpienie, że są jego propagatorami i rzecznikami, że są paliwem dla tego rydwanu eksterminacji i przemocy!

Mogę jeszcze zrozumieć wieki średnie, gdzie za pomocą straszenia Bogiem i piekłem maluczcy byli po prostu konfiskowani przez kapłanów. Ale dziś!? Dziś to jest kwestia tylko i wyłącznie osobistego wyboru! Ech, ludzie…

KRAK A TAU

Gdyby człowiek nie był hipokrytą, już jedna śmierć zadana w imię Boga czy miłości powodowałaby natychmiastowe opuszczenie szeregów organizacji i rozwiązanie zbrodniczej instytucji.

PINA TUBO zamyślona

Gdyby człowiek się w końcu przebudził z trwającego od tysiącleci hipnotycznego snu, zrównałby pewnie z ziemią wszystkie świątynie.

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

Społeczeństwa, które działania kryminalne podnoszą do rangi szlachetnych czynów, doprowadzają do tego, że u jego członków następuje nieuchronna nekroza sumienia. ­­

GIORDANO BENVENUTO

Społeczeństwa, które – pod takim czy innym płaszczykiem – instytucjonalizują zbrodnię i gwałt, budują solidne fundamenty pod swój rozkład i samozniszczenie.

OGNISTY PTAK

Dopóki ostatnia świątynia nie obróci się w proch i każdy człowiek nie połączy się bezpośrednio z Wielkim Duchem, dopóty będą trwały wojny, zniewolenie i cierpienie.

MILGRO A JAR

Czas już najwyższy, by zabrzmiał śpiew Kobiety.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

No to szykuje się dziejowa zawierucha. (obiega przerażony scenę, zwracając się do publiczności) Nie lękajcie się! Nie lękajcie się! (po chwili, teatralnie przytyka rękę do czoła, udaje widuna, emfatycznie) Widzę!… Ach… widzę kosmiczną zawieruchę i grad!… Grad spadających z głów moherowych beretów!

NIP PESELKOPF

W sumie, strategia działania organizacji jest od jej początków spójna, przejrzysta i prosta: separacja! Najpierw oddziel człowieka od Boga, potem siej rozłam i niezgodę między mężczyzną i kobietą, następnie – rozdartym i cierpiącym – nieś ofiarnie słowo duszpasterskiego pocieszenia.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Kalecz, by leczyć! Kalecz, by leczyć! – To działa wszędzie! (eurekalnie; po czym klęka, składa nabożnie dłonie do modlitwy, wznosząc oczy do góry i zwraca się do obecnych boleściwie, z emfazą) Bracia i siostry, zjednoczmy się w oddzieleniu.

OGNISTY PTAK
Wszystko jest pamięcią i każda nasza komórka pełna jest krzyku i bólu traconych przez stulecia kobiet. W każdej napotkanej kobiecie czuję i słyszę ten ból…

MILAGRO A JAR

I krzyk Kobiety potężnieje w ciszy.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Aż – jak niegdyś Jerycha – runą mury twierdzy strachu.

W ciszy, słychać trzask łupanego przez Bytowicza (włoskiego) orzecha.

………………………………………….

MASA KRYTYCZNA

Zza kulis słychać marsz i śpiew Masy Krytycznej. Jeden z nich intonuje niczym ksiądz (z kościelnym pogłosem): „Globalny marsz ludzkości.”, reszta odpowiada chórem: „Do pieca jednomyślności”. Wchodzą uformowani w procesję – kolumnę wojskową. Postać w środku niesie na drewnianym drągu reprezentację (rodzaj proporca typowego dla procesji) jednego z piktogramów na polach: człowieka motyla. Śpiewając, kroczą marszowym-procesyjnym krokiem po obwodzie sceny, aż docierają do rampy. Zatrzymują się dokładnie po środku. Dołączają do nich

Ludzie Bezdomni i śpiewają razem poniższy tekst. Światło na śpiewających i na ZESPÓŁ MUZYCZNY.

Przyszli misjonarze na obce ziemie nawracać jakieś dzikie plemię,

przynieśli biblię, krucyfiks i paciorki, ich: „bijcie się w piersi” i czarne worki.

Teraz tubylcy mają biblię a misjonarze włości i ziemie,

na boga chciwego i stronniczego, ci obrotni słudzy boży nie są bici w ciemię.

I mimo, że prawdę owieczka tę zna, w ramiona duszpasterza i tak na oślep gna.

I mimo, że prawdę owieczka tę zna, w ramiona duszpasterza i tak na oślep gna.

Papiescy siepacze głosili słowo boże, ewangelizując mieczem i nożem,

miliony trupów, któż to dziś spamięta, te wszystkie matki, dzieci, niemowlęta.

Pontifeks Maximus (Nieomylny), przeprosił za ten Kościoła wybryk krotochwilny,

urbi et orbi miłość głoszona a rzesze istnień za: „Przepraszam” kona.

Gdy na czele czegoś stoi Nieomylny, zawsze to zwiastuje jakiś proces gnilny.

Gdy na czele czegoś stoi Nieomylny, zawsze to zwiastuje jakiś proces gnilny.

„Zabijajcie wszystkich, Bóg rozpozna swoich.” – tnie duszę rozkaz legata Amaury,

katarzy, heretycy, albigensi, husyci – w imię miłości bożej i: „Nie zabijaj!” – wybici.

Czas już najwyższy, by zabrzmiał Śpiew Kobiety – jak grad lecą z głów moherowe berety,

gdy Kobieta zaśpiewa na świata dachu, jak kiedyś Jerycha – runą mury twierdzy strachu.

Tu kilku chłopaków wychodzi przed grupę, reszta śpiewa i wtóruje klaskaniem. Tempo staje się bardziej żwawe a forma zmienia w rodzaj rosyjskiej czastuszki, której towarzyszy (na scenie) bałałajka. Ci, którzy wyszli przed grupę, wykonują rosyjski taniec z prysiudami. Pozostali, z rękami na biodrach wtórują.

W zależności od możliwości tanecznych grupy wykonują  prysiudy, hołubce, salta, szpagaty w powietrzu, gwiazdy zwyczajne, bez rąk, wyskoki, klepią się po kostkach, łydkach, przerzucają się z jednej nogi na drugą. Śpiewają kilkakrotnie poniższe wersety.

I mimo, że prawdę owieczka tę zna! W ramiona duszpasterza na oślep gna!

Hej, ha, hejże ha, owieczka na oślep gna! Hej, ha, hejże ha, owieczka na oślep gna!

Ciągle śpiewając, schodzą ze sceny. Gdy schodzą ze sceny śpiewają: Hej, ha, hejże ha, runą mury tralala!

Gdy znikają ze sceny, światło znów wyłania Ludzi Bezdomnych.

ZESPÓŁ MUZYCZNY w półmroku.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Dziwisz się, dziwisz i nadziwić się nie możesz.

MILAGRO A JAR

Że niby co?

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Że to już dwa tysiące lat temu nasi umiłowani w Krezusie panu bracia wynaleźli swą magiczną formułę na życie w wiekuistym dobrobycie.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Wżdyć grześć w trumience drewnianej się każą.

MILAGRO A JAR

Pławią się w niewyobrażalnym przepychu a na pokaz – każą się grzebać w drewnianej skrzyni. Co za kino! Ludzie przecież nie są durni!

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

To jest właśnie potęga wiary: leżeć na złocie a wierzyć i głosić, że się żyje w ubóstwie. (kończy, wcielając się w postać wyimaginowanego księdza)

NIP PESELKOPF

Trumienka i owszem – drewniana, za to trupięgi – całkiem, całkiem.

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

Stan posiadania watykańskiego koncernu jest dziś szacowany na ponad pięćdziesiąt miliardów dolarów.

NIP PESELKOPF

Jest to suma zwana apostolskim progiem ubóstwa – minimalna suma niezbędna do życia w watykańskiej biedzie.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ znowu wciela się w postać wyimaginowanego księdza i intonuje

In specula speculorum.

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

Mają chłopaki wysokie standardy.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ znowu, grając postać wyimaginowanego księdza

Bracia i siostry (bije się w piersi) – bijmy się w piersi i nie dajmy zwieść  podszeptom szatana. Różnymi krętymi drogami Najwyższy doświadcza swe sługi. Nie każdy chciałby nosić krzyż przepychu i bogactwa, którym Pan tak dotkliwie doświadcza swój Kościół.

GIORDANO BENVENUTO

Zbili fortunę w dziecinnie prosty sposób: strasząc Bogiem.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

I zapewniając jednocześnie nieustannie o Jego miłości!

MILAGRO A JAR sarkastycznie

Wbijając nóż w serce i głaszcząc.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ 

Oto więc i magiczna formuła: (z zachwytem) Gdy Bóg terrorysta – moc Kościoła wiekuista!

MILAGRO A JAR

Jest mur strachu, żądza władzy, polityka i złote, watykańskie progi,

jest bliskość i prostota Jezusa, który obmywa rybakom nogi.

……………………..

Światło na ZESPÓŁ MUZYCZNY. Śpiewają Ludzie Bezdomni w dowolnej kolejności. Każdy wers można rozdzielić na cztery części i każdą część śpiewa kto inny. Refren wszyscy razem.

Umiłowani w Krezusie panu, ubogość głoszą, ze styropianu,

modlą się żarliwie, wielkie ich oddanie: Na złotych wymion ssanie, pozwól o Panie.

Idą kohorty pośredników Najwyższego – Boga dwudziestoczterokaratowego

i nim się wierny obejrzy i przejrzy, w rękach wydmuszkę z życia dzierży.

I mimo, że prawdę owieczka tę zna, w ramiona duszpasterza i tak na oślep gna.

I mimo, że prawdę owieczka tę zna, w ramiona duszpasterza i tak na oślep gna.

Mówią, że Jezus lat dwa tysiące temu służył, czynił cuda bliźniemu swemu,

zaprawdę wiekopomne były to wydarzenia, dary Jego serca dla naszego przebudzenia.

Lecz największym cudem będzie mój drogi, gdy Watykan zacznie służyć ubogim,

lecz największym cudem będzie mój drogi, gdy Watykan rozda swe złoto ubogim.

ZESPÓŁ MUZYCZNY w półmroku.

……………………………….

NIP PESELKOPF

W wojskowych kręgach krążą nie tylko pogłoski, że część dochodów apostolskiej korporacji pochodzi z udziałów w przedsiębiorstwach produkujących broń.

OGNISTY PTAK

Nie ma dymu bez ognia.

KRAK A TAU

Zaangażowanie Kościoła w produkcję broni jest już tradycją. Jeszcze przed drugą wojną Watykan był właścicielem pakietów większościowych w fabrykach bomb, amunicji i czołgów, które Nogara zakupił dla Stolicy Apostolskiej.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ pociągając nozdrzami

Już wietrzę jakiś nowy, aromatyczny skandalik.

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

Pedofilie, pranie pieniędzy, heca z Bankiem Ambrosiano, współpraca z mafią i lożą P-2 – skandale to tam raczej norma, niż wyjątek.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ wzdycha z rozrzewnieniem

O, gdybym kiedy dożył tej pociechy, by purga lustracji zbłądziła pod złote watykańskie strzechy.

GIORDANO BENVENUTO

Zatrząsłby się w posadach stary świat.

MILAGRO A JAR

Jak jakaś oszalała machina oblężnicza, katapultują ze swej izolatki krucyfiksy, ciernie, bulle, anatemy, ekskomuniki, encykliki, wieczne potępienia, katechizmy, co tam jeszcze, nie pozwalające ludziom żyć naturalnie, kochać naturalnie i cieszyć się swoją nagością, swoją niewinnością!

Kto ci może powiedzieć, że tak właśnie należy myśleć, tak mówić, tak postępować! W imię czego?! Jest tyle religii, ile ludzi! Tylko twoje serce zna odpowiedź!

KRAK A TAU

Zaprawdę, każdy jest dla siebie kapłanem.

PINA TUBO

I każda – dla siebie kapłanką.

MILAGRO A JAR

Ciągle dręczą księży celibatem, ciągle obrzydzają ludziom piękno miłości seksualnej, ciągle

dyskryminują homoseksualistów, ciągle bezczeszczą to, co w człowieku szlachetne i święte!

I wszystko owinięte w ten ich – wykrochmalony obłudą – język moralności i dobroci!

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ wstaje ze sztucznym kwiatem w ręku, zajmuje miejsce M

„Lasciate ogni speranza, voi ch’entrate!”[6] (otwiera ramiona na wzór Molochowa, uśmiechnięty po zęby)

PINA TUBO

Jakby nie dość było cierpień, ostatnio seks połączono oficjalnie z teologią. W opublikowanej ostatecznej wersji Uniwersalnego Katechizmu, papież powiązał kontrolę urodzeń i wychowanie seksualne z doktryną katolicką.

KRAK A TAU

A to oznacza, że uchybienie w sferze seksu godzi bezpośrednio w status wiernego jako członka Kościoła.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Członek… Kościoła… – To brzmi jak oksymoron!

GIORDANO BENVENUTO

Expressis verbis: życie seksualne jednostki przestało definitywnie być jej sprawą prywatną.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Ku wiernych radości: konfiskata intymności.

KRAK A TAU

Nawet biskupi dawali wyraz swej konsternacji wobec wstecznictwa tej publikacji.

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

Represja seksualności zawsze otwierała drzwi najgorszym perwersjom i zwyrodnieniom.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ dołączając się do grupy

No i mają! – Pandemię pedofilii! Prawdziwy młot na kler. [7] W USA procesy przeciw księżom pedofilom wytoczono w stu osiemdziesięciu ośmiu diecezjach.

PINA TUBO.

Znamy niestety te ponure fakty. Cztery i pół tysiąca księży zostało tam oskarżonych o gwałty i seksualne molestowanie dzieci. Kościół wypłacił ponad miliard dolarów odszkodowania dla ofiar nadużyć.

KRAK A TAU

Podchodzące rzeczowo do zagadnienia Kościoły amerykańskie i kanadyjskie asygnują teraz w swym planie budżetowym specjalne sumy na odszkodowania dla ofiar księży pedofilów.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

W kulturach, które nie uległy wpływom Zachodu seks jest traktowany jako najwyższy sakrament dający poczucie jedności z Bogiem, ze Światem Wyższym, pozwalający na komunię ze Światem Piękna. Dawna alchemia była repozytorium magicznej wiedzy na temat tak pojmowanego seksu.

KRAK A TAU

Łączyły ją też naturalne więzy z filozofią tantryzmu.

GIORDANO BENVENUTO
Słowo „religia” pochodzi rzekomo od łacińskiego terminu religio czy religare co znaczy „ponownie związywać”, „wiązać”. Pierwszym zadaniem religii powinno być przeto łączenie ludźmi między sobą, łączenie człowieka z Duchem, dostarczenie pragmatycznych i prostych rozwiązań pozwalających wcielić w życie rzeczywistość Ducha. Przez cały czas swego istnienia Kościół katolicki nie dał żadnej praktycznej metody obcowania z Duchem. Odseparował człowieka od człowieka, mężczyznę od kobiety i człowieka od Boga. Wszędzie, gdzie się pojawił, poprzez konfiskatę i kontrolę literatury, poprzez palenie bibliotek, poprzez ścisłą centralizację wiedzy i władzy siał ciemnotę, obskurantyzm i zabobon. To fabryka dogmatów, umysłowa dyktatura, która –  pod pozorami miłości i tolerancji – zakuwa ludzi w kajdany posłuszeństwa. Nie wiąże – tylko pęta! Pęta i knebluje!

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

W starożytnym Rzymie słowo „religia” oznaczało tyle, co: ujarzmić, podbić, zniewolić. Tę samą ideę poddaństwa czy zniewolenia można znaleźć w języku chińskim, japońskim, arabskim i innych.

MILAGRO A JAR

Cel religii jest i był zawsze jeden : zaryglować drzwi boskości, oddzielić człowieka od jego prawdziwej natury i wpoić mu przekonanie, iż Bóg i ludzkość to biegunowe przeciwieństwa.

OGNISTY PTAK

Ten wybór – wybór jarzma ideologii w miejsce bezpośredniego kontaktu z Wielkim Duchem jest przyczyną całej niedoli człowieka.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Podczas gdy Masa Krytyczna znika za kulisami Paździory – kierując się do śmietnika – odrywa listki swojego sztucznego kwiatu (jak to robią dzieci), przy każdym listku wymawiając kolejno słowa

Rzym, reżim, Rzym, reżim, Rzym, reżim, Rzym, reżim, Rzym…

Zatrzymuje się na chwilę przed śmietnikiem, po czym  wrzuca doń kwiat, otrzepując ręce.

……………………………….

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH

Trudno się oprzeć wrażeniu, że Kościół – grzęznąc w ruchomych piaskach nieprzejednania

i dogmatyzmu – traci coraz bardziej łączność ze światem współczesnym.

KRAK A TAU

Nic dziwnego, że stanął wobec zjawiska masowego odpływu parafian. Według statystyk episkopatu, w Polsce, każdego roku ubywa z kościołów około czterystu tysięcy wiernych.

Odnotowuje się też drastyczny, sięgający 67% spadek powołań.

PINA TUBO

W Stanach pod koniec lat osiemdziesiątych zamknięto niemal połowę seminariów.

GIORDANO BENVENUTO

Mogą zawsze liczyć na popyt w krajach o niższej stopie życiowej.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

To piękny czas poszukiwania nowych pastwisk i radosnej, duszpasterskiej kolonizacji. Doborowe oddziały sług bożych są teraz przerzucane do Brazylii.

ZMYSŁAW DE BEAUREGARD

Gdzie połowa ludności głoduje a miliony dzieci wykonuje niewolniczą pracę.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

Jak mawia kardynał Lao Tse Tse: „Gdzie z oświatą nietęgo, gdzie piszczy bieda, tam zawsze opłatek świetnie się sprzeda!”.

KRAK A TAU

W tradycyjnie katolickiej Irlandii, w roku 2000 było o połowę mniej księży, niż w 1970.

PINA TUBO

W tym samym okresie liczba zakonnic spadła tam o przeszło połowę.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ wesoło

Coraz mniej czarnego koloru przesłania Słońce.

MILAGRO A JAR

Wasz Kościół odchodzi tam, skąd przyszedł – w ciemność…

Ale… jak zniknie Kościół – zniknie też prostytucja; i znikną burdele.

NIP PESELKOPF

Nie tylko… Nie tylko…

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH refleksyjnie

Święty Paweł rzekł: „Każda rzecz jawną się staje, gdy tylko wydobyć ją na światło, a wszystko, co ku światłu zostało wydobyte, samo też w światło się przeistacza”.

PINA TUBO zadumana do Milagro

Myślę, że za każdym cierpieniem kryje się jedynie nasza nieumiejętność przebaczenia. 

KRAK A TAU

Przebaczenie jest kluczem, który otwiera wszystkie bramy.

MILAGRO A JAR patrzy spod oka na Pinę i Krak a Tau, cierpko

Znowu te wasze piguły z moraliny?

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH  

Przebaczenie nie jest kwestią moralną – to proces transformacji energii, gest wielkoduszności

wobec siebie samego, ofiarowanie sobie najlepszych możliwości.

PAŹDZIORY OTRĘBA BYTOWICZ

To mi się podoba. Bądźmy wszyscy – wielkoduchami!

MILAGRO A JAR

Jak boli – to boli. Masz wtedy gdzieś piękne słówka.

PINA TUBO

Druga osoba, czy okoliczności wydobywają z nas jedynie ból, który istniał w nas wcześniej.

Inaczej współczulibyśmy a nie cierpieli.

KRAK A TAU

Panaceum zawsze było i jest jedno: miłość! – Kochać, całkowicie i bez reszty wszystko, co

napotykamy na naszej drodze.

OGNISTY PTAK

Tak proste słowa, a tak trudne do zastosowania w praktyce. Często, trzeba prawdziwie wielkiego, szlachetnego bohaterstwa, by stawić czoła… samemu sobie. 

PINA TUBO

Przebaczenie jest i pozostanie domeną serca.

OGNISTY PTAK
Głową bólu nie przebijesz.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH  

Wybaczając, przestajemy postrzegać siebie jako bezsilną i bierzemy pełną odpowiedzialność za nasze życie, za całą naszą twórczość.

OGNISTY PTAK

A to jest coś, czego się człowiek boi jak samej śmierci.

KRAK A TAU

Boi się, gdyż wpajany przez tysiąclecia archetyp ofiary wrósł tak solidnie w zbiorową świadomość, że ludzie myślą, że rozwiązanie alternatywne po prostu nie istnieje. I każdy, w głębi ducha, oczekuje na jakiegoś zbawiciela, mesjasza czy supermana. Przebaczenie całkowite, totalne jest stanem, którego przeciętny śmiertelnik nie zna.

OGNISTY PTAK

Wybaczjąc, człowiek odzyskuje kontakt z Wakan Tanka, w waszej kulturze można by to zapewne ująć jako powrót do raju.

MĘCZYSŁAW MIĘSODUCH  

Gdy kielich przebaczenia zostanie spełniony do dna, człowiek-Bóg powstanie z popiołów – niczym feniks.

Zaczynają  intonować pieśń: Błazen. Śpiewa Paździory. Pierwsze słowa pieśni: Kabłąka się błazen po rozłąkach śpiewa Pina, dalsze: swe śpiew-tany pod niebiosem pająka – Krak. Tak samo ostatnia linijka. Pina: W kwantowych podskokach, w śmiech skonfiskowany, Krak: błazen – jak dożynki – niesie swe śpiew-tany. Podczas refrenu, chór bije się w piersi. Zwrotka: Człowiek-krucyfiks jest śpiewana trzykrotnie. Już w pierwszych taktach wchodzi z krzyżami na plecach orszak Bonzai People. Kroczą rytmicznie: jeden krok i jedno uderzenie w piersi na jeden takt (na mocną część taktu). W czasie ich przemarszu na ekranie pokazana jest helisa DNA. Z każdym uderzeniem w piersi, pojawia się na niej wyraziście jeden cierń więcej aż zaczyna przypominać drut kolczasty. Przez czas trwania pieśni Pina tańczy na rurze.

                                            Błazen  

Kabłąka się błazen po rozłąkach, swe śpiew-tany pod niebiosem pająka:

Kołata Fallus kajaniem kołata,
dzikoty scherzog fikuły hej płata.
– Czemuż to a czemu twój pokutas spękany?
– Kapłony spotkałem kar-nawał kapłany.

Ach grzechu grzechotka straszliwa i słodka, kat i ofiara z jednego śnią spodka.
I cielec się złoci i wabi i woła: – Do koła do koła do koła do koła...
Kto cię wytrzebił, kto w pustynię zmienił,
byś cenił się mniej, niż Stwórca cię ceni?!
Pyszni małością, prochem się ozwali,
Stwórcę ze Stworzenia na amen wygnali.

Ach grzechu grzechotka straszliwa i słodka, kat i ofiara z jednego śnią spodka.
I cielec się złoci i wabi i woła: – Do koła do koła do koła do koła...

Nieprzebrane ich rzesze, których przekonali,
że pyłem są marnym i niegodni cali.
W czarnym rynsztunku, w przepysznych brokatach:
mścił się zaraz będzie jakiś bóg psychopata.

Ach grzechu grzechotka straszliwa i słodka, kat i ofiara z jednego śnią spodka.
I cielec się złoci i wabi i woła: – Do koła do koła do koła do koła...

Człowiek-krucyfiks, szybkostrzelny i celny,
ciernie wrośnięte w ludzkość aż do DNA,
Mea culpa – zniewolenie siejesz nieświadomy i wierny,
agonia twoim żniwem, Duszy eksploatacja do cna.

Ach grzechu grzechotka straszliwa i słodka, kat i ofiara z jednego śnią spodka.
I cielec się złoci i wabi i woła: – Do koła do koła do koła do koła...

I bluźni się bliźni w swojej jaźni kaźni,
gnije w lochach winy, zamiast – biec do łaźni.
Moja wiara najlepsza! Znów: brat na brata...
A przecież jest i Miłość i Piękno twe w teatrze świata!

Ach grzechu grzechotka straszliwa i słodka, kat i ofiara z jednego śnią spodka.
I cielec się złoci i wabi i woła: – Do koła do koła do koła do koła...
Grzęzną wieków czoła.

Zaprawdę, zaprawdę nadchodzi – kroczy z impetem przez siebie,
ciemnieje złoto ornatów i pęka Skała – i znaki: na Ziemi i na niebie.

W kwantowych podskokach, w śmiech skonfiskowany, błazen – jak dożynki – niesie swe śpiew-tany.

Wykonawcy znikają za kulisami. Na ekranie pojawia się zdjęcie – fotomontaż z placu Tian’anmen. Tym razem miejsce czołgów zajmuje defilada purpuratów (takie przemarsze odbywają się zazwyczaj podczas wielkich uroczystości w Watykanie – wybór papieża, itp.)
Rozlega się dźwięk przelatujących samolotów i nad głowami widzów rozciąga się dodatkowa smuga chemtrails. 
Po chwili, przez scenę przechodzi Śmierć. Z każdym jej krokiem światło maleje, aż gaśnie zupełnie. Ekran gaśnie. Tuż po jej zniknięciu, z ciemnej sceny, z głośników dobiega a capella: Nowy się rodzi Świat… I po trzech sekundach ciszy słychać śmiech noworodka.

…………………………………………………………….

[1] Nawiązanie do słów legata papieskiego Arnolda Amaury’ego (Almaryka), przywódcy duchowego krucjaty przeciwko albigensom (dowódcą wojskowym był Szymon de Monfort) zorganizowanej z inicjatywy papieża Innocentego ΙΙΙ. Dnia 22 lipca 1209 roku krzyżowcy dotarli do francuskiej miejscowości Béziers, zamieszkiwanej przez wielu katarów. Podczas plądrowania miasta spytano Amaury’ego, jak odróżnić heretyków (katarów) od bogobojnych katolików. Amaury wypowiedział wówczas pamiętne słowa: „Zabijajcie wszystkich, Bóg rozpozna swoich”. W rzezi, która miała potem miejsce krzyżowcy zamordowali prawie 15 000 mężczyzn, kobiet i dzieci.

[2] Sursum corda! (łac.) – w górę serca

[3] J’ai bon maître, c’est Notre Seigneur, à qui je m’attends de tout et non à autre. (fr.) – Mam dobrego pana, to Nasz Pan (Bóg), na nim polegam we wszystkim a nie na (kimś) innym.  Słowa wypowiedziane przez Joannę d’Arc podczas jej procesu. Wyraża w nich myśl, iż ma wewnętrzny kontakt z Bogiem, nie potrzebuje się przeto odwoływać do pomocy kapłanów-pośredników.

[4] Według jednych źródeł, w przeciągu trwającego trzy wieki holocaustu (od 1257 do 1816) Świętra Inkwizycja spaliła dziesiątki tysięcy ludzi, w większości kobiet i dzieci. Inne źródła podają o wiele większe cyfry, sięgające milionów.

[5] Cytat z dramatu: „Wesele” – Stanisława Wyspiańskiego.

[6] Lasciate ogni speranza voi ch’entrate (wł.) – porzućcie wszelką nadzieję, wy, którzy tu wcho­dzicie. Napis na bramie piekielnej w Boskiej Komedii Dantego (Piekło, 3, 9).

[7] Aluzja do dzieła: „Malleus maleficarum” czyli „Młot na czarownice” napisanego przez dwóch dominikanów: Heinricha Krammera (przeora klasztoru) i Jacoba Sprengera (dziekana uniwersytetu w Kolonii) i wydanego po raz pierwszy w 1486 roku w Kolonii. Zawiera zasady postępowania dla łowców czarownic.

Wiktor Gołuszko – Hieros Gamos czyli Święte Gody: Niech zabrzmi Śpiew Kobiety
QR kod: Wiktor Gołuszko – Hieros Gamos czyli Święte Gody: Niech zabrzmi Śpiew Kobiety