Hubert Zemler / Dominik Strycharski

Hubert Zemler

Hubert Zemler
fot. Maciej Włodarczyk

Perkusista, kompozytor.

W latach 1999-2004 studiował na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (obecnie Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina) w klasie perkusji profesora Edwarda Iwickiego.

Koncertował w Europie, w Stanach Zjednoczonych, w Turcji, na Bliskim Wschodzie (Syria, Jordania, Egipt, Liban) oraz w Korei i Japonii. W 2009 roku w Korei Południowej zdobył brązowy medal na międzynarodowych Igrzyskach Delfickich w kategorii „perkusja solo”.

Jest również interpretatorem muzyki współczesnej. W jego repertuarze są utwory kompozytorów XX i XXI wieku: „AIR” Helmuta Lechenmanna (wykonane na koncercie inauguracyjnym festiwalu Warszawska Jesień 2015 z towarzyszeniem Narodowej Orkiestry Polskiego Radia w Katowicach pod dyrekcją Alexandra Liebreicha), Steve Reich (brał udział w pierwszym polskim wykonaniu Music for 18 Musicians), Tadeusz Wielecki, Zygmunt Krauze, Tomasz Sikorski, Cornelius Cardew, Zdzisław Piernik, Arturas Bumsteinas.

Równolegle z klasyczną edukacją i współpracą z orkiestrami symfonicznymi udzielał się w zespołach jazzowych, zgłębiał tajniki improwizacji i muzyki eksperymentalnej. Obecnie jest jednym z najbardziej aktywnych perkusistów polskiej sceny improwizowanej, eksperymentalnej i free jazzu. Występuje na jednej scenie z przedstawicielami różnych nurtów muzycznych, takich jak jazz, world music, rock i blues, muzyka improwizowana.

Współtworzy warszawskie zespoły sceny niezależnej: Piętnastka (wraz z Piotrem Kurkiem), Slalom (z Bartoszem Weberem i Bartłomiejem Tycińskim), Shy Albatross (z Raphaelem Rogińskim, Natalią Przybysz i Miłoszem Pękalą), trio jazzowe LAM (z Wacławem Zimplem, Krzysztofem Dysem), duet Pilokatabaza (z Pawłem Szpurą) oraz angażuje się w wiele projektów z pogranicza muzyki współczesnej i improwizacji.

Koncertuje również jako solista prezentując własny repertuar oraz improwizacje. Materiał z solowym repertuarem Huberta Zemlera został wydany na płytach: „Moped” (LADO ABC, 2011), „Gostak & Doshes” (Bołt Records, 2014) oraz „Pupation of Dissonance”(Bołt Records, 2016).

Współpracował między innymi z Johnem Tilbury, Evanem Ziporynem, Gyanem Riley’em, Agusti Fernardezem, Felixem Kubinem, Reinaldo Ceballo, grupą Kwadrofonik, zespołem Mitch & Mitch, Kamilem Szuszkiewiczem, Raphaelem Rogińskim, Wacławem Zimplem, kolektywem „Kawalerowie Błotni”.

www.hubert-zemler.bandcamp.com


Dominik Strycharski

Dominik Strycharski / fot. Karolina Jóźwiak
fot. Karolina Jóźwiak

Kompozytor, flecista prosty, wokalista, improwizator, performer i publicysta. W każdej z uprawianych dziedzin praktycznie samouk, wsparty studiami na Wychowaniu Muzycznym na Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie.

Jest wszechstronnym twórcą fascynującym się praktycznie każdym przejawem muzyki. Jego dorobek artystyczny obejmuje płyty, koncerty i jednorazowe wydarzenia z muzyką jazz, improwizowaną, eksperymentalną, noise, klubową i post-taneczną, teatralną. Gra i komponuje współczesny jazz, w wielu elektrycznych i akustycznych odsłonach, muzykę współczesną, elektroniczną, teatralną, post-hiphop, noise, a także różne odmiany improwizowanej muzyki.

Tworzy Doministry – wielowymiarowy solowy projekt, stworzony w oparciu o głos i jego elektroniczną transformację, łączący współczesną muzykę elektroniczną, performance i elektro-ambient. W projekcie tym niezwykle ważną rolę odgrywa improwizacja, otwarta na wszelkie możliwe wpływy.

Jest jednym z niewielu flecistów prostych zajmujących się jazzem i eksperymentalną muzyką improwizowaną. Jest również jednym z pierwszych polskich wokalistów eksperymentalnych, którzy włączyli do swojego warsztatu wykonawczego rozbudowaną elektronikę.

Wydał ponad trzydzieści płyt z własnymi lub współliderowanymi projektami, przede wszystkim Pulsarus, ale także Rhplus, BandFx, Prophetic Fall, Progrram/Kostas New Progrram, Max Klezmer Band.

Stworzył muzykę do ponad 80 spektakli teatralnych korzystając w niej z wielu gatunków i stylistyk. Współpracował m.in. z Michałem Zadarą, Wojciechem Klemmem, Katarzyną Raduszyńską, Janem Peszkiem, Wojtkiem Urbańskim, czy Teatrem Bretoncaffe.

Od ponad dziesięciu lat prowadzi eksperymentalne warsztaty wokalne, w których łączy rozwój świadomości własnego głosu z improwizacją oraz działaniem w grupie.

Od 1 kwietnia 2015 prowadzi dziennik muzyczny, który polega na tworzeniu muzycznej lub dźwiękowej kompozycji/struktury na każdy dzień.

www.doministry.bandcamp.com