Prezentacje wizualne w ramach Intermediale Festival

Zobacz losowy wpis
Prezentacje wizualne w ramach Intermediale Festival

Zachęcamy Was do wzięcia udziału w prezentacjach wizualnych w ramach festiwalu Intermediale Festival. 10 października na scenie Ośrodek Postaw Twórczych przy ul. Działkowej 15 wystąpią przed Wami tacy artyści, jak Duet Debora i Jason Bernagozzi czy Duet Inire. Zwieńczeniem programu będzie wykład połączony z pokazem filmów z wystawy poświęconej polskiemu twórcy sztuki elektronicznej Stanowi Ostoi-Kotkowskiemu. Startujemy o godzinie 18:00.

Jason Bernagozzi
Jason Bernagozzi
Debora Bernagozzi
Debora Bernagozzi


Performans Debora Bernagozzi & Jason Bernagozzi (US)


Debora Bernagozzi zajmuje się głównie medium video, fotografią i tkaniną. Na jej bieżącą twórczość składają się gestualne i abstrakcyjne dzieła. Tworzy za pomocą hybrydowej metody analogowo-cyfrowej, wykorzystując techniki przetwarzania video i audio w czasie rzeczywistym. Jej proces twórczy jest doświadczalny, zarówno jeśli chodzi o video, jak i o fotografię dokumentalną, sztukę włókienniczą czy koronkarstwo.
Prace Jasona Bernagozzi mają na celu dekonstrukcję i remiks kodów kulturowych osadzonych w psychice coraz bardziej zmediatyzowanego świata. W tym celu centralną cechą tych praktyk jest tworzenie oprogramowania video, które staje się instrumentem używanym w czasie rzeczywistym do improwizowanej eksploracji. Bernagozziego szczególnie interesują natychmiastowe właściwości przetwarzania obrazu – traktuje je jako narzędzie do krytycznej analizy struktur władzy osadzonych w technologiach informacyjnych.
Debora Bernagozzi
https://www.deborabernagozzi.com/about/
Jason Bernagozzi:
https://seeinginvideo.com/


Audiowizualny performans duetu Inire

Program artystyczny zainspirowany jest ideą niewinnego oka, która obecna jest od dawna zarówno w sztuce, jak i w estetyce, czy kognitywistyce, a która dotyczy udziału odbiorcy w procesie percepcji sztuki (zwłaszcza tej wizualnej). Koncepcja ta zakłada, że nie istnieje czysty umysł odbiorcy. Stosując analogię, można założyć, że nie istnieje również czysty umysł twórcy.


W pytaniu o niewinne spojrzenie podczas wytwarzania obrazów w systemach modularnych wideo, pytamy o to, na ile oko może być zaskoczone, złapane na nowym doświadczeniu estetycznym. I chodzi tu zarówno o proces interakcji między artystą a maszyną, jak i między artystą a odbiorcą. Czy wygenerowany obraz może zaskoczyć swoją formą, jak i dlaczego? Czy czysto analitycznie czy afektywnie? Czy wygenerowany obraz może uwolnić się od ludzkiego spojrzenia? Czy spojrzenie jest w stanie uwolnić się od konotacji i skojarzeń związanych z obrazami?
www.inire.com.pl


W ramach tegorocznego Festiwalu Intermediale powstał specjalny projekt poświęcony Stanowi Ostoji-Kotkowskiemu. Jest on uważany za pioniera sztuki elektronicznej. Tworzył sztukę laserową i audiowizualną, był autorem nowatorskich scenografii do teatru i opery, kinetycznych instalacji, grafik komputerowych i radykalnych manifestów sztuki multimedialnej. Mieszkał i tworzył w Australii. O odkrywaniu jego dzieł przez archeologów mediów i artystów opowie Małgorzata Dancewicz-Pawlik. W trakcie wykładu zaprezentowane zostaną fragmenty prac zrealizowanych jako Tribute to Stan.