Anna Ławrynowicz – Głównie chodzi o zadarnianie

Zobacz losowy wpis
Anna Ławrynowicz – Głównie chodzi o zadarnianie

Anna Ławrynowicz to pierwsza tegoroczna mikrorezydentka, która przez najbliższe kilka tygodni będzie pracowała nad swoim pomysłem. Efekty działań przedstawimy wkrótce, a tymczasem zapraszamy do zapoznania się z informacjami oraz do śledzenia opetowego konta instagram, gdzie będzie można bliżej przyjrzeć się pracy twórczej od środka.


Anna Ławrynowicz – Głównie chodzi o zadarnianie

Anna Ławrynowicz - Głównie chodzi o zadarnianie - fot. Krystyna Bartecka
fot. Krystyna Bartecka

Rzeczywistość oparta na zasadzie pustki często odbierana jest z perspektywy braku, nieobecności czegoś, co zwyczajowo, powinno znaleźć się w danym miejscu. Albo czegoś, co zniknęło z tego miejsca. Zaczynając od lęku przed próżnią (horror vacui), aż po pustkę jako formę ingerencji – w publikacji ‚Głównie chodzi o zadarnianie’ – próbujemy prześledzić i zrozumieć niezwykły aranż ogrodu pani Krystyny. Oraz dotknąć pojęcia pustki jako konceptu (filozoficznego). Autorski poradnik działkowca – w którym wszystkie wymienione gatunki roślin, jakie moglibyśmy mieć i w swoim ogrodzie – opisane zostały jedynie historiami z życia właścicielki ogrodu, tworząc w ten sposób swoisty przewodnik psychogeograficzny.

Anna Ławrynowicz - fot. Bartosz Piotrowski
Anna Ławrynowicz / fot. Bartosz Piotrowski

Anna Ławrynowicz – projektantka książek, kuratorka wystaw i interwencji artystycznych bezpośrednio związanych z artbook’ami (m.in. na Festiwalu „Miesiąc Fotgrafii” w Krakowie), a od niedawna studentka arteterapii w Polskim Instytucie Ericksonowskim w Łodzi, ze specjalizacją w kierunku tworzenia książek artystycznych w arteterapii wizualnej. Amatorka fotografii, grafiki komputerowej, scenografka. Przez kilka lat była dyrektorką artystyczną i współzałożycielką autorskiego magazynu sztuki „Post” w Warszawie oraz lifestylowego miesięcznika LAVIE. W 2021 – książka jej projektu („Vulnerable” ze zdjęciami Tadeusza Chudego) nominowana została do „Fotograficznej Publikacji Roku 2020” na FotoFestiwalu w Łodzi.  Jej publikacje pokazywane były w kraju i za granicą, m.in. w Pradze, Czelabińsku i Londynie (11th Virtual Biennale Prague, 2020), we Wrocławiu (zbiorowa wystawa Sekcji Publikacji Festiwalu TIFF Procesy, 2020) i w Warszawie (Leica Gallery, 2019). Mieszka i pracuje w Warszawie i w Krakowie.

analawrynowitz.mystrikingly.com